Psychologowie od dawna udowadniają, że człowiek po dokonaniu ważnego wyboru ma skłonności do uznawania, że to, czego nie wybrał, ma jednak lepsze cechy niż wcześnie mu się to wydawało oraz że te pozytywne cechy wybranej rzeczy, ze względu na które dokonał zresztą wyboru nie są nagle tak atrakcyjne. Jest to rzecz dotycząca każdego niemal konsumenta i właśnie dlatego istnieje w świecie sprzedaży tak wiele zwrotów towaru do sklepu. Jak ludzie radzą sobie z takim dysonansem poznawczym powstającym po zakupach? Przede wszystkim poszukują nowych informacji, które mają zredukować owo poczucie, że dokonaliśmy złego wyboru. Osoba, która wybrała określony samochód, na który wydała dużo pieniędzy, a którego zakupu powoli zaczyna żałować, może na przykład zacząć oglądać namiętnie reklamy tego samochodu i zdobywać w internecie chwalebne informacje na temat marki, którą wybrał. Takie zjawisko dotyczy każdego konsumenta, tylko że różny jest stopień nasilenia tych wątpliwości po zakupach u każdego człowieka. Są ludzie, którzy nigdy niczego nie żałują.

Comments are closed.