Wielu konsumentów wytwarza w swoim myśleniu i funkcjonowaniu pewne nawyki. Dla psychologii konsumenckiej ważne są te zwłaszcza nawyki, które decydują o przywiązaniu klienta do danej marki catering dietetyczny. Zjawisko przywiązania do marki dotyczy zwłaszcza takich produktów, które kupuje się na co dzień i do których nie przywiązuje się wielkiej wagi. Są to papiery toaletowe, gumy do żucia, czy też papierosy. Badania oczywiście pokazują także,że istniej przywiązanie do kupowania produktów droższych określonej marki. Za procesem przywiązania do marki stoi zwyczajna oszczędność poznawcza. Klient, który jest przywiązany o swojej ulubionej marki catering dietetyczny wie, że ona go zadowala i nie musi za każdym razem, kiedy idzie do sklepu, dokonywać kolejnego wyboru i przeprowadzać całej analizy dostępnych alternatyw od początku. Ludzie nie mają na to ochoty, chęci ani czasu. Jeśli klient ma ulubioną i znaną markę, wybór następuje bardzo szybko i nie ma problemu. Klient wychodzi ze sklepu maksymalnie szybko i ze sprawdzonymi produktami.

Comments are closed.